KRONVALLAR-BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

Upp ur askan:)

Av Heidi Billkvam - 23 januari 2010 15:43

 Ja,idag var det viktig möte i våran lokala

 

vallhundsklubb,Värmlandsvallarne!

 

Når jeg åkte dit,så var det store

 

spörsmålet:

 

Finns klubben,når vi åker derifrån??

 

Vilken klubb skal jeg representere i år?

 

Etter endel tumulter tidligere i höst,så har klubben ikke hatt noen styrelse,og ingen ville sitte i en ny!

 

Så forventningene var ikke store!

 

Konstigt hur det er,men jeg er jo ikke noe foreningsmenneske,men

 

man kjenner endå en tilknytning til

 

SIN klubb!

 

Og den ble tydeligere for meg,når klubben hotats av å legges hvilende!

 

Det er jo ingen,som vil det!

 

Så klubben reiste seg ut av asken:)

 

Håper nå,at vi i klubben har lärt et og annet av dette:)

 

For mange har lagt ned arbeid i klubben,men ikke fått

 

kreditt for det,og jeg er redd disse menneskene forsvinner ut av vår klubb,

 

og DET synes jeg er synd!Verdifulle medlemmer,som kanskje ikke kjente seg så verdifulle?

 

Hva har man lärt??

 

Kanskje tenke seg om 2 ganger före man kritiserer?

 

Og om denne kritikken egentlig er unödvendig??

 

Kunne vi virkelig gjort det bedre selv??

 

For,når det kommer til stykke,så gjör jo folk dette frivillig,og fortjener respekt,eller hur?

 

Jeg har ihvertfall STOR respekt for

 

alle,som har gjör en innsats i klubbene rundt om kring:)

 

Uten de,som vil väre med i en styrelse,så hadde jeg jo ikke hatt noen klubb!!

 

Og selv er jeg jo ikke duktig eller nok intressert av slikt arbeid:(

 

Kanskje rett og slett,er jeg for egoistisk?

 

Men når det kommer til et stykke,så er jeg stolt av

 

klubben min,og kunne ikke tenkt meg en annen,så

 

Deilig å vite,at jeg fremdeles er en

 

VÄRMLANDSVALLARE!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Susy

23 januari 2010 18:16

hhmmmm, just nu har jag inte möjlighet att engagera mig i klubbarbete, har därför aktivt valt en klubb som är en av Sveriges största för att kunna hålla mig anonym. Fast jag saknar faktiskt att "ha klubbkänsla". Skulle vara kul om det fanns lite lagtävlingar inom hundsporten, så man fick bli lite mer sammansvetsade inom klubben. (som i hästsporten med sin lagallsvenska)

Trevlig Helg!
Susy med Speedade Imma

 
Cam

Cam

23 januari 2010 18:18

Instämmer!!
Nu tar vi nya tag i klubben och ser fram emot ett positivt år, med stort 30 års jubileum !!
jippie, vi finns kvar :-))

http://www.eyemarkers.se

 
Ingen bild

Camilla Svenäng

24 januari 2010 09:45

Bra och viktigt inlägg!!!! All cred till dom som orkar och vill engagera sig ideéllt, vi som (just nu) inte gör det kan i alla fall stå vid sidan av och peppa och applodera i stället för att gnälla!

Bra Heidi!

 
Irene

Irene

24 januari 2010 18:55

Camilla har virkelig et godt poeng, selv om man ikke orker og påta seg verv(jæ....mye jobb til tider) så kan man støtte de som gidder!! da får man klubbkensla:) hmm har dere ikke lagklasser i sverige?
4 dager...kvar

http://www.urskauen.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Billkvam - 21 september 2018 13:15

Jag undrar på om jag skall börja blogga igen?   Jag har ju alltid mycket på hjärtat, så det gjälder ju bara få det ner på papper . Jag är inte  alltid lika duktig på att utrycka mig skriftligt. Det blir liksom lite barnsligt,och inte så proffsi...

Av Heidi Billkvam - 5 juli 2016 22:25

Då har jag landat hemma efter mitt första uppdrag som landslagsledare!   Och shit va det var kul!!   Moskva var ju en riktig elddop,så efter detta blir allt lätt,som en plätt       Kulturen är lite annorlunda där!   Första svårighet v...

Av Heidi Billkvam - 4 mars 2016 10:50

Spännande tider finns framför mig!! Nya utmaningar är alltid roligt!         Jag har tackat JA till att vara Sveriges landslagsledare i lydnad      Först blev jag lite chockat att man hadde tänkt på mig, men tyckte det var mycket ärofyl...

Av Heidi Billkvam - 2 december 2015 19:11

Frisk OCH duktig vallhund?  En utopi eller virkelighet?    Jag sitter här och har nettopp mottagit mail från Optigen, att alla gentestar har ankommit företaget , och att det tar 2 veckor till svaret blir klart     Ja,  jag klarar inte och släppa...

Av Heidi Billkvam - 7 oktober 2014 19:06

Min sommar, vägen till Boden, och en skimrande guldmedalj !       Är äntligen hemma några dar,och ville plötsligt skriva av mig lite,om min  sommar!   Det hela började med massor med jobb! Så mycket att jag till slut trillade omkull på ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards