KRONVALLAR-BLOGGEN

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Heidi Billkvam - 12 januari 2010 18:33

 Uff,for en forferdelig dag!

 

Etter en hektisk formiddag,så sjekket jeg tuttene til Emma,og en var hård som en appelsin,og blå!!

 

Har jo sett lite mjölkstockning  på andre tikar förut,men ikke dette!

 

Tog tempen direkt,og den var 39.6,så jeg kastet meg i bilen til djurklinikken!

 

Og der kom jeg inn på et rom!

 

Etter en stund kommer en ung vetrinär,og ser på henne.

Han sier det nok er bare en mjölkstockning,og så forsvinner han lenge.

 

Når jeg sitter der,med en tutte,som blir bare hardere,og blåere,så börjar jeg bli lite småirritert!  

 

Stresset for Emma,sulten(hadde ikke fått eti någonting i hele dag).

 

Men aller verst var,at jeg fick et riktigt DEJA VU!!

 

Når min kjäre Bolibompa ble syk,så satt jeg der i 5 timer,mens en vetrinär kom innom en gang i mellom i noen minutter,for så å ta en ny pasient.

 

Husker godt at på slutten av den dagen,så skulle jeg bare få en recept,men da forsvant vetrinären först inn å avlivet en hund!!Så jeg måtte vente i en halv time på noe,som kunne värt gjort på 3 minutter.

 

Da reiste vi til Oslo,hvor behandligen av både hund og eier,var helt utrolig!

 

3 vetrinärer holdt på med henne i 2 timer.

Man kjente det ble gjort alt,som stod i deres makt!

 

Og hun,som fant ut av diagnosen,hadde sittet oppe hele nattskiftet ,for å finne det ut!

 

DET var mer ,enn ett par minutter,det!!!

-------------------------------

Etter en stund,så krever jeg snillt,at noen nå börjar behandle Emma!

 

Og det kommer jo tilslutt en vetrinär,og noen snille djurvårdare.Som forsöker pumpe ut lite verk av tutten.

 

Så skulle jeg bare få medisin,en sprute!!

 

Så jeg venter leeeenge.

 

Jeg går tilslutt ut av rommet,og fråger hvor vétrinären har tagit vägen?

 

Og han har gått til en avlivning!!!!!!!!

 

DA SPRAKK DET FOR MEG!

 

Jeg skällte nok ut alle jeg så,for jeg må faktisk si,at dette er respektlös kundebehandling!

 

Så redd for min lille Emma,og med min kjäre Bolibompa i tankene,så ble jeg

 

MONSTERMATTE!! 

 

Jeg krevde å snakke med sjefen,men han var ikke der,skulle ringe meg i morgen! 

 

Så jeg fikk åke derifra,med ordene at de kunne skicka räkning!Haha,de tar jo bare kontant,men de ville vel bli kvitt "skrika"

-------------------------

 

Kanskje jeg overreagerte?

 

Ja,jeg kan väre verdens beste kunde,om man behandler meg rett,men jeg kan bli verdens verste,om jeg kjenner meg ille behandlet!

 

Og når det gjelder mine kjäre,mennesker,som dyr,DA skyr jeg ingen midler!

 

Men det er vel ikke mye forlangt,at de behandler en pasient i taget?Hadde ikke reagert slik,om ikke dette tydeligvis er rutine,å gjöre dette!!

 

Jeg hadde jo valper,som ventet hjemme?

 

Så sint var jeg,at jeg glemte fråga endel saker!

 

Men det löser seg!

 

Vel hemma,ville jo Emma gi sine 11 småtroll mat!

 

Jeg måtte passe på.at de ikke drakk av den dårlige tutten!

 

Ikke lett,når de er sterke å vil haaaaaaa meeeeelk!

 

Men det gikk,det og:)

 

Tutten ser faktisk ut til å snart sprikke:(

 

Det har kommet en stor blodblåsa over den!

 

Hva jeg gjör da,vet jeg jo ikke,siden,det er en av de tingene jeg IKKE fikk spurt om!

 

Men Emma åt en hel skål med mat,har fått rett type medisin,så nå blir det vel bra!

 

Puh,nå har jeg fått meg mat,fyrer i spisen,og titter på min kjäre Emma,som har såå ondt!

 

Precis nu,vil jeg ikke väre uppfödare mer,stakkars hunder,hva utsetter vi dem for!

 

Ja,jeg vet jeg er barnslig opprört nå,men sånn er jeg:)Hater,når mine elskede har ondt!

 

MEN DET ER EN NY DAG I MORGEN,

 

håper det har blitt bedre da:)

 

Stakkars dere blogglesere,dere har nå fått en posjon av "gale" monstermamma Heidi!

 

Er dere heldig,så er jeg den "snille" når vi mötes:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards