KRONVALLAR-BLOGGEN

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Heidi Billkvam - 28 januari 2010 11:32

 God dag,godt folk:)

 

I disse valpetider,så blir man mellom bajsplukking og valpmys,sittende å titte litt i mange hundeblogger rundt omkring i cyberspace:)

 

Og det har fått meg til å tenke til litt!

 

Alle snakker om MÅL!!!  

 

Og jeg har nå tenkt leeenge og vel,

 

Og kan med handa på hjertet si,at med hver hund jeg har trent,så har jeg virkelig ingen langsiktige mål!

 

Jeg har altså ikke tenkt,at dette året skal jeg ha kommet så og så langt!

 

Bare veldig korte!

 

Ja,så korte,at målet blir å läre en hund EN ÖVELSE,

 

eller en bevegelse!Og blir barnslig glad,når jeg får det til:)

 

Jeg har mål for hver trening,da blir det en bra trening!!

 

Som et eksempel,så sa jeg klart å tydelig i fra til min venn Anne Lise,at jeg egentlig ikke hadde noen tro på Bolibompa,men at jeg tyckte det var roligt å trene henne!(Spör Anne Lise)

Det siste jeg trodde,var at hun skulle blir sååå bra:)

 

Mitt målbild gikk fra trening til trening,klasse til klasse!Og vips,plutselig så var vi der!!

 

Og husker veldig godt,når hun hadde blitt veldig god,og började sette meg MÅL!!

 

Da synes jeg plutselig ikke det var så göy lenger!

 

Jeg så alle feil jeg måtte rette på,og hver trening var ok,men ikke så kul,som jeg ville!

 

Så jeg fikk,for hundrede gang,minne meg på,hva som var viktig!!

 

Samspillet i läringsprocessen,leken oss i mellom,uten tanke for at vi absolutt skulle prestere noe i sluttenden!

 

Bare gleden i å ha lärt hunden en liten ting:)

 

Kontakt mellom våre sjeler:)

(Litt djup,men det er så jeg kjenner!)

 

Tankene på mål,ambisjoner,förte mitt fokus bort fra nuet:)

 

Og det er faktisk målet med varje trening,denne utrolige connection,som oppstår mellom oss!

Og DA  kan vi utrette mirakler:)

 

  

 

----------------

 

Men vallningen har det også värt så!

 

Jeg har aldri tenkt langt,bare på hver ting,som hunden må läre,for å komme et steg videre!

 

Får et år siden,visste jeg knappt at det fantes et SM-i fårvallning,haha,så målet var absolutt ikke å nå dit!!

 

Men ved å fokusere på en og en sak,som vi måtte läre oss,og så tävla en masse!

 

Hjem fra tävlinger dukket nye saker opp,som vi måtte trene på!

 

Hver trening,hadde jeg BARE  mål for dagen!!

 

Så bringer det meg,så langt jeg kan!

 

Det er hardt å ta seg til SM i vallning,og jeg skal virkelig nullstille meg,og har ingen mål om å ta meg til SM eller noe annet i år!

 

Målet blir å  fortsette trene på viktige saker,og först å fremt ha

 

KUUUUUUL!!

 

Så blir veien til ,mens jeg går:)

 

Jeg lever altså veldig i nuet,trener i nuet:)

 

Det vil da ikke si,at jeg ikke planlegger treninger og bare surrer rundt!!!Jeg tar dette selvfölgelig på alvor!!

 

Jeg tenker,funderer og planlegger treningen,men kan med hånda på hjertet si,

 

at jeg ALDRI  tenker på målet,bare veien!!

 

Selv mot store tävlinger,som man skal forberede seg til,så ligger mitt fokus på fra trening til trening:)

 

Jeg går veldig inn i meg selv,men i nuet!!!

 

Det finnes selvfölgelig like mange måter å håndtere

 

dette med mål,ambitioner på.

 

Og ingen vei behöver väre feil!!

 

Men glem aldri,at dette skal väre kul,så la ikke mål og ambitioner,ta fokus bort fra det:)

 

Men dette var bare et innspill om HUR,

 

jeg har valgt å gjöre det:)

 

Og visst er det kul å trene hund,dere?

 

Lykke til,ALLE dere der ute,

 

med eller uten ambitioner  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards