KRONVALLAR-BLOGGEN

Alla inlägg under juli 2016

Av Heidi Billkvam - 5 juli 2016 22:25

Då har jag landat hemma efter mitt första uppdrag som landslagsledare!

 

Och shit va det var kul!!

 

Moskva var ju en riktig elddop,så efter detta blir allt lätt,som en plätt    

 

Kulturen är lite annorlunda där!

 

Första svårighet var att få frukost!

 

Det var en slags frukost bingo,där nån vann all mat,och andra fick inget   

 

Ett roligt minne,där vi satt i blinkande ljus i discoteket, och "vann" mat  i form av antligen två pannkakor,eller en korv elller ett egg   (eller alla delar)

 

VM arenaen var en gammel OS ridanläggning,så underlaget och uppvärmningsmöjligheterna var så bra!

 

 Att coacha varje individ på laget var  kul,man forsökte vara till hjälp, men inte gå över grensen till att bli tjatig! Alla är olika, och det gäller att hålla tungan rakt i munnen,så det blir bra för alla :) 

 

Att ha med Emelie Hörman ,gjorde min uppgift mycket lättare,då jag kunde konsentrera mig på färre saker, var guld värd!!

 

Och att ha den tredje på mitt team hemma,som skötte bra uppdatering på våran upprättade Facebook sida, gjorde oss bara ennu bättre!

 

Tack Emelie och Jenny!

Tycker vårat team funkar perfekt ihop! 

 

Att få alla upplysninger ,som dom behövde ,springa och hitta rätt ,så dom bara kunde gå inn och fokusera på sin uppgift ,det var mitt mål :)

 

Dom blev faktisk så bra,att halva laget klarade av den bragden att ta sig till final!  3 av 6 stk! 

 

Och en 2 poeng från final! 

 

Där klarade vi få en flott BRONS bland mååånga goda nationer!

  

 

Resten av världen har fått många grymma lydnadsekvipasj!

 

Denna flotta pokalen kammade Sverige hem! 

Banketten på lördagkvällen var også en intressant grej :)

Mat kom, men dom serverade gjärna dom tomma borden?  

Och annen hver person fick ;)  

 

Men det var ottrooolig bra stämning,men quizz och sång!

 

Jag kunde ju inte hålla mig,och tog ju "kamelsången" med alla lagen,som sjöng underbart fint!

 

I finalen, så fick vi lite missar,men en fin 7 plats på VM av Madelaine Eriksson med sin Seven!! 

 

En 12 plats jobbade Emelie Wickström sig till, efter att få åskan över en berörd Ki

 

Att klara hålla i hop då var specillet bra ,tycker jag !

 

Anna och Grym var grymma, men någre reella misforstånd, gjorde att det blev en 20onde plats! Hen herreguud 20 i världen är inte illa pinkat! 

 

Hem med bussen frå finalen,som vi delade med nordmännen, så hoppade vi himmelhögt i buss stolene!

 

Då tutan på bussen hadde hängt sig upp,så den tutade i lång tid! 

 

Chauffören drog ut någre sladder så funkade den igjen!

 

Laget har synas,och hörts på detta mesterskapen, och flott sammanhållning!

 

Det tror jag bidrog till denna lagseger!

 

Jäklar så kul vi har haft det!

 

Tack alla lagkompisar,som gjorde detta möjligt!

 

Att vara tillbaks i lydnadsvärlden har gett mig ett extra kick!!

 

TACK LAGET,SOM LOT MIG FÅ VARA MED PÅ DETTA EVENTYR!! 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards