KRONVALLAR-BLOGGEN

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Heidi Billkvam - 15 januari 2010 12:27

   

 

Ja,först et bilde av bondegutta mine!

 

Nubben elsker jo å väre med på alt,så han insisterte

 

på å fölge med på tippen med skrot!

 

Selv i hundeverden,så liker gutta alt,som har med

 

 motorer å gjöre!

  

 

Så til dagens tema:Hvorfor skal alle ha meninger om

 

andre oppfödere??

 

Har kommet meg for öre,at flere har sterke meninger om vårt valg av hanner!

 

Og det virker ,som at i vallhundsverden,så er det mer slik?

 

Synd,har alltid selv forsökt å holde meg for god til dette!

 

Da jeg tro alle oppfödere har en plan,og jeg vil gjerne respektere deres valg.

 

Og visse brister finns det overalt!

 

Selv har jeg lett,og lett etter hanner,og når den rette dukker opp,så kjennes det i magen!

 

Så får man ta å se på brister,og vurdere, om det allikevel

 

kjennes bra!!

 

Hvor mange generasjoner skal gå,for at man skal kunne bruke hunder fra linjer,hvor f.eks HD,har forekommet?Men hvor de nåvärende aveldjur har A,brödre har A??Eller epilepsi,ögonsjukdommer???

Skal man utelukke alle,der det har finnes noe slikt???

 

For meg,kjennes det,som om man på dette settet,kan gå glipp av bra hunder for avel!

 

I stede väljer da folk hunder,som ennå ikke har blitt brukt,og som man da ikke VET om bristene.

 

Jeg har full respekt for,at folk da ikke kjöper fra de linjene,om de kjenner seg usikre,men

 

klank ikke ned på andre!!!

 

FEI FOR EGEN DÖR(som vi sier på norsk:)

 

 

 

Ta en titt på egne avelsdjur,og de linjene,

 

så er jeg sikker på ,at noe finns der og!

 

Det er ihvertfall min erfaring!Når man titter etter,så finns det brister både her og der!

 

Når det gjelder oppfödning,så tror jeg på intuisjon!

 

Som Bobby Daziel sa,når jeg fråget han om hanner:

 

YOU KNOW,WHEN YOU SEE HIM!

 

Så kan det selvfölgelig gå helt galt!!

 

Men det kan det gjöre,om man har valgt ,heeelt etter boka også!

 

Men,som oppföder,så har jeg hele tiden en redsel,for at NÅ KOMMER DET!!!!

 

Vårt verste mislykkande!Haha,typisk meg!

 

Men så har man også hele tiden en annen kjänsla,

 

nemlig:

 

Dette blir det beste kullet noen gang!:)

 

Og dette driver en framover!

 

Og ingenting er vel herligere,som uppfödare,enn

 

å njuta av sine fina valpar,når de vokser opp?

 

(Så for man leve med de,som ikke ble sååå bra:?)

 

Man får noen bekymringer,som uppfödare,men

 

man får også sååå utrolig masse

 

flotte stunder også!!

 

Så til alle dere uppfödare der ute!

 

KUNNSKAP ER VIKTIG,

MEN HJERTET ER ENNÅ VIKTIGERE:)

 

Ha nå en strålende helg,alle mine bloggvenner!

 

MAKE LOVE,NOT WAR:)

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards