KRONVALLAR-BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Kan man ha favoritter?

Av Heidi Billkvam - 19 januari 2010 16:25

   

 

Ja,gårsdagens blogg var inte den letteste å skrive!

 

Den kjentes i hjertet,og tårene trillet,når jeg var ferdig!

 

Takk,dere,som kommenterte,det varmet:)

 

Men da til dagens tema,kan man ha favoritter??

 

Når jeg har flere hunder?

 

Jeg elsker ALLE mine hunder,men noen kommer lengre inn i hjertet,enn andre!

 

Og,Bolibompa var en av dem!!

 

Livet går videre,og frem trådde en annen,som har tatt hjertet mitt med storm!

 

EMMA!!

 

Jeg klarer ikke å forklare hvorfor det er noen,som tar tak i hjertet ditt,og blir der!

 

Men,når jeg tenker etter,så tror jeg det har med å gjöre,at jeg faktisk föler,at noen bare behöver deg!

At jeg er den viktigste i livet dens!!

 

Noen hunder viser tydelig,at de klarer seg fint selv,mens andre bare viser,med hele seg,at

DEN ELSKER MEG:)

(Gjör selvfölgelig ingenting,at den arbeider,som en GUD også)

Vet dette er fjantig,og helt umulig å beskrive:)

Under,så ser dere et bilde av Emma,fra tiden före meg!

Fick dette av Vicy,som var over å trente hos Bobby Daziel,og knipset dette fotoet:)

Merkelig å se,da jeg kjenner Emma,men vet,at dette var "före" oss:)

  

Ja,tror jo visse sjeler har en "connection"

Og jeg har det slik med Emma,og tror Bolibompa,synes det er ok:)

------------------------

Her kommer det et bilde av en av Emmavalpene:)

  

Har lagt ut maaaange fler i albumet!

De sprang rundt på kjökkenet:)

------------------------

Prövde ta bilder på Jaffas valper ute,men alle ble uskarpe!!Det var blitt for dårlig lys;(

Så jeg får forsöke en annen dag!

De er ville og gale,og har värt ute 2 ganger idag;)

 

Alle 17 valper er avmasket idag:)

Nå skal jeg ta meg en velfortjent pause,mens det er fred å ro i begge valplådor:)

I kveld er jeg invitert ned til pappa på middag,så det blir koselig!

Chao,my friends:)

 

 

 
 
Monika och Troll

Monika och Troll

19 januari 2010 17:19

"At jeg er den viktigste i livet dens" fast jag inte tror att JAG är det för Troll så har han något speciellt som gjort att han fastnat i mitt hjärta. Kan det vara hans "humor"....som gör att han är speciell...

Du och Emma bara hör ihop, det ser man lång väg...

Härligt för valparna att få komma ut och upptäcka världen.
Undra om det var så att dom var för snabba för att fastna på bild...

Här hemma längtar vi efter det lilla "monstret", i alla fall jag...

http://www.larahund.dinstudio.se

 
Heidi

Heidi

19 januari 2010 17:43

Haha,Monica! Ja,det må väre Trolls humor!Da han inte kan sies väre en,som behöver någon! Og ja,Monica dom springer fort!Hadde ett kort på en flygende Qliff, med enhalv busk i munnen,men det var ikke skarpt!

http://www.kronbacken.se

 
Ulrica

Ulrica

19 januari 2010 17:59

Klart man kan ha favvisar...det har nog alla mer eller mindre. Sen är det väl så att om en hund lämnar oss för tidigt så blir sorgen extra tung, det var så mycket man skulle ha gjort tillsammans som man inte hann med....är det då en själsfrände så blir det ännu värre...man säger ju att dom som gud älskar mest...dom går först.
kram till dig
Ulrica

http://www.lyckeboet.dinstudio.se

 
Meril

Meril

19 januari 2010 18:09

Jag förstår precis vad du menar Heidi. I nästa sekund tänker jag: Vilken tur Heidi har som fått möta 2 så speciella hundar. Jag själv har hittills bara mött 1, min själsfrände Twix. Svårt att förklara vad det är, men du satte ord på det mesta. Helga klarar sig med vem som helst känns det som - no worries, medan Twix är fullkomligt "bara min". Ingen annan kan mäta sig i hans ögon än jag - en härlig känsla! Hoppas dock på att ha samma tur som dig och därmed få chansen till ett sådant hundmöte igen!

http://www.merilshundar.sida.nu

 
Grete og co

Grete og co

19 januari 2010 18:57

Jeg vet hvordan det er å ha en favoritt ;)

http://www.workingspirit.se

 
Ingen bild

Heidi

19 januari 2010 20:56

Ja, Meril!! Jeg har värt heldig !!! Og jeg har hatt ennå en, menlig min fantastiske beardis Shanty:-) så jeg har lärt meg, at de kommer igjen:-) vi satser på en liten Rookie til deg, som arbeider seg laaaagt inn i ditt hjertet!!!

 
Ingen bild

Heidi

19 januari 2010 20:57

Ja, Meril!! Jeg har värt heldig !!! Og jeg har hatt ennå en, menlig min fantastiske beardis Shanty:-) så jeg har lärt meg, at de kommer igjen:-) vi satser på en liten Rookie til deg, som arbeider seg laaaangt inn i ditt hjertet!!!

 
Ingen bild

susy

20 januari 2010 05:35

Visst älskar man alla sina hundar mest i hela världen. Men somliga blir mer än mest, och i mitt fall är det Tara pga att hon är 100% beroende av bara mig, antagligen för hon varit omplcerad många gånger och farit väldigt illa. Hon ser inga andra människor än mig och följer varje steg jag tar. Vet att hon är beroende av mig.
Imma o Chezz älskar alla (mest husse o lillmatte) och är inte bara "mina hundar"


Vilken tur att du och Emma fann varandra!!! (och det vet Emma!!)
Kram Susy

 
Elisabeth

Elisabeth

20 januari 2010 12:38

Er ikke vanskelig å skjønne den her....jeg elsker alle mine hunder og elsker de for hver deres måte å være på/har vært på....men som du sier....noen blir bare helt spesielle livet ut og de er de vi trekker frem gang på gang og blir husket for,Totti er min andre hund opp i eliten etter Anton,men jeg er fortsatt AntonElisabeth....ingen husker meg like godt med f.eks Goggen...sånn er det bare!

http://www.freewebs.com/getweiler

 
Emelie & Arn

Emelie & Arn

20 januari 2010 14:42

Visst kan det vara en speciell kontakt mellan människa och vissa hundar! Den specilla kontakten har jag med Arn och jag hade det med Ester. Även om Arn inte alla gånger är en så lätt hund och jag gör säkert en massa fel, så är vi de bästa vänner i vått o torrt.

http://www.bordercolliedog.se

 
Irene

Irene

21 januari 2010 12:29

åhhhhh som jeg gler meg nå. Neste torsdag kommer Quizz (prinseesen!) skal si hun er god på tannvinsning? for det er vel henne det er bilde av...

http://www.urskauen.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Billkvam - 21 september 2018 13:15

Jag undrar på om jag skall börja blogga igen?   Jag har ju alltid mycket på hjärtat, så det gjälder ju bara få det ner på papper . Jag är inte  alltid lika duktig på att utrycka mig skriftligt. Det blir liksom lite barnsligt,och inte så proffsi...

Av Heidi Billkvam - 5 juli 2016 22:25

Då har jag landat hemma efter mitt första uppdrag som landslagsledare!   Och shit va det var kul!!   Moskva var ju en riktig elddop,så efter detta blir allt lätt,som en plätt       Kulturen är lite annorlunda där!   Första svårighet v...

Av Heidi Billkvam - 4 mars 2016 10:50

Spännande tider finns framför mig!! Nya utmaningar är alltid roligt!         Jag har tackat JA till att vara Sveriges landslagsledare i lydnad      Först blev jag lite chockat att man hadde tänkt på mig, men tyckte det var mycket ärofyl...

Av Heidi Billkvam - 2 december 2015 19:11

Frisk OCH duktig vallhund?  En utopi eller virkelighet?    Jag sitter här och har nettopp mottagit mail från Optigen, att alla gentestar har ankommit företaget , och att det tar 2 veckor till svaret blir klart     Ja,  jag klarar inte och släppa...

Av Heidi Billkvam - 7 oktober 2014 19:06

Min sommar, vägen till Boden, och en skimrande guldmedalj !       Är äntligen hemma några dar,och ville plötsligt skriva av mig lite,om min  sommar!   Det hela började med massor med jobb! Så mycket att jag till slut trillade omkull på ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards