KRONVALLAR-BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Minnet om min elskede Bolibompa!

Av Heidi Billkvam - 18 januari 2010 20:39

   

Ja,våre avlidne hundevänner,

 

har alltid en plass i våre hjerter!

 

Og idag,går mine tanker til lille Bolibompa,som döde bare 5 år gammel!

 

Jeg fant bilder av henne på hjemmesiden til Martine Hansen,og alle fölelser for denne hund,blusset opp!

 

Bolibompa,var en härlig hund,som elsket meg,hun elsket,når vi 2 dro ut på tävlingar!

 

Ulf sa tidlig om henne,at denne kommer du aldri få til på lydnaden!

 

Hun er altfor tung i rompa! Og lat!

 

Men,der fick han spise hatten sin,for

 

Bolibompa var verken treg eller lat:)

 

Med en 7 plass på SM,og en finfin 26 plass av 70 på EM i lydnad(med 0 på en övning)

 

Så kjente jeg,at vi hadde framtiden foran oss!

  

 

På vallningen,så var hun snabb,med litt"bulldozer"

 

tendenser!

 

Ingen finlirare,men hun fick jobben gjort!

 

Glemmer aldri,når jeg hjalp en bonde borti her,

 

med å flytte uinnvallade får inn på transporten!

 

Jeg kom med Bolibompa,og hun hadde selvfölgelig sitt lyserosa halsbånd,med strass og hjerter:)

 

Hun fick jobben gjort,og når vi var ferdige,så sa bonden:

 

Jeg tror ikke det er slike halsbånd en vallhund skal ha!

 

Jeg skrattade å sa,kanskje ikke,men jobben ble jo gjort,så,

 

SO WHAT!!:)

 

Bolibompa hadde en prinsesses sjel,så

 

alle som kjente henne,vet,at hun bare MÅTTE ha dette halsbåndet!

 

Jeg har tatt vare på det,og ingen hund,har ennå fått bruke det:)

 

Når Bolibompa döde,så var det et hardt slag  

 

Jeg sa da:

 

Dette er det en mening med,nå skal jeg legge bort lydnaden i ett år,så skal jeg satse på vallningen!

 

Jeg hadde jo alt Emma og Cookie,men planen var vel,som med mine andre hunder,et vallhundsprov,men ikke mer.Jeg er jo et "100%" menneske,så jeg klarer liksom ikke satse på flere ting!

Nå var det vallning for alle penga!!

 

Så til alle dere nye vallhundsvenner,som jeg har fått,

nå vet dere hvorfor jeg havnet ute blandt dere

 

på vallhundtävlingar!

 

Uten Bolibompas död,så hadde jeg ikke värt såå aktiv på vallhundstävlingar!

 

JEG VELGER IGJEN Å TRO PÅ ÖDET!

 

Det var en mening med dette,og nå skal jeg gi alt,så

 

jeg skal se hvor langt vi kan nå i denne nye spennende verden!

 

En spennende utmaning,göy å läre nye saker,

 

og fremfor alt,treffe nye hundemennesker,som

 

gjör et inntrykk på en:)

 

SÅ JEG LYSER FRED OVER BOLIBOMPAS

 

MINNE!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
Grete og co

Grete og co

18 januari 2010 21:40

Så pen hun var!

http://www.workingspirit.se

 
Mie

Mie

18 januari 2010 21:57

bolibompa med den store rompa, var verdens beste hund! savner henne:( men hun er nok sammen med pepsi og shanty, og alle våre andre elskede, som desverre har gått bort...

http://www.megogtinka.webs.com

 
Åsa

Åsa

18 januari 2010 22:26

Det var bra Heidi att du la lydnaden på hyllan så att vi fick dig till vallningen. Du behövs jag lovar bland alla dessa "träbockar" .. Ja nu får man väl skit för det. Men jag är iallafall glad att du är med oss..

http://seemework.se

 
Ingen bild

Lise m/ Lykke

18 januari 2010 22:26

En vakker hund..

 
Ingen bild

Lise m/ Lykke

18 januari 2010 22:36

litt kjapp med i sende kommentaren, skulle også skrive at jeg er veldig glad for at jeg fikk muligheten til å få en Bolibompa valp :-).

 
Åsa

Åsa

19 januari 2010 06:59

Man förstår verkligen hur speciell Bolibompa var när man läser här....

Men jag tror som du Heidi, saker och ting händer av en anledning. Det måste finnas en mening med att vi ska ta oss igenom vissa saker för att att kunna se nya!

http://www.brakstakarna.se

 
Monika och Troll

Monika och Troll

19 januari 2010 08:20

Fina Bolibompa lyser som en stjärna över dig var kväll. Hon har nog full koll på dig och dina nya stjärnor i vallhagen.

http://www.larahund.dinstudio.se

 
Christina

Christina

19 januari 2010 08:52

Nezzy och Miloo hade röda strasshalsband på sig i vallhagen.... Efter Nezzys död är de undanlagda, påminner för mycket om Nezzy men i framtiden kommer de nog till användning igen.

http://www.borderness.se

 
Ingen bild

Monica Extra og Malte

19 januari 2010 18:57

Bølibompa ga så mange flotte barn, Extra har samme halsbåndet og tunge rumpa, hun er så lik på mammaen sin bare litt mindre. Jeg er så glad for hun er så lik fantastiske Bolibompa. Men som du sier, en mening med alt, tiden var nok inne for at du skulle begynne med noe annet, ikke noe er tilfeldig:)

 
Ingen bild

Laila uten co

19 januari 2010 22:02

Jeg hadde lyst på et Bolibompa barnebarn fordi jeg likte energien hennes. Og den traff mitt hjerte. Men slik ble det ikke, hadde ikke erfaring med BC og derfor ikke egnet :0( Sånn kan det gå...

 
Ingen bild

HrVegas & Madelaine

21 januari 2010 17:59

Ja det var inte svårt att tycka om henne, förstår att hon hade en speciell plats i ditt hjärta. De hade hon nog hos många av oss. Det var verkligen en höjdare att se er ute på lydnadsplanen. Där saknar vi dej också, men tror du kommer lite tillbaka dit en dag, å förstår alla vallfantaster att ni e glada att ha Heidi där. Life goes on... :D .)

 
Ingen bild

Jenny & Astrid

3 februari 2010 23:39

Lilla Bolli var en tös som tog oss alla med storm, precis som hennes mamma gjorde med mig. Det var nått riktigt speciellt med dem. Minns när hon föddes som nr 2 i kullen (14:08 om jag inte miss fel men ca iaf).. denna är min sa Heidi även om det skulle vart kul med lite mer färg i huvudet så är det denna som jag kommer behålla.. Och så blev det mormors lilla prinsessa blev drottningen på kronbacken. Tårarna rinner när ja läser det du skrivit.. och tänker även på Vickie som gav dig denna underbara tös.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Billkvam - 21 september 2018 13:15

Jag undrar på om jag skall börja blogga igen?   Jag har ju alltid mycket på hjärtat, så det gjälder ju bara få det ner på papper . Jag är inte  alltid lika duktig på att utrycka mig skriftligt. Det blir liksom lite barnsligt,och inte så proffsi...

Av Heidi Billkvam - 5 juli 2016 22:25

Då har jag landat hemma efter mitt första uppdrag som landslagsledare!   Och shit va det var kul!!   Moskva var ju en riktig elddop,så efter detta blir allt lätt,som en plätt       Kulturen är lite annorlunda där!   Första svårighet v...

Av Heidi Billkvam - 4 mars 2016 10:50

Spännande tider finns framför mig!! Nya utmaningar är alltid roligt!         Jag har tackat JA till att vara Sveriges landslagsledare i lydnad      Först blev jag lite chockat att man hadde tänkt på mig, men tyckte det var mycket ärofyl...

Av Heidi Billkvam - 2 december 2015 19:11

Frisk OCH duktig vallhund?  En utopi eller virkelighet?    Jag sitter här och har nettopp mottagit mail från Optigen, att alla gentestar har ankommit företaget , och att det tar 2 veckor till svaret blir klart     Ja,  jag klarar inte och släppa...

Av Heidi Billkvam - 7 oktober 2014 19:06

Min sommar, vägen till Boden, och en skimrande guldmedalj !       Är äntligen hemma några dar,och ville plötsligt skriva av mig lite,om min  sommar!   Det hela började med massor med jobb! Så mycket att jag till slut trillade omkull på ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards