KRONVALLAR-BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Hål i tutten!

Av Heidi Billkvam - 13 januari 2010 15:36

 Ja,dere!

 

Inatt sprakk Emmas tutte,så jeg satt midt på gulvet,helt alene,med blod og verk rennende!

 

(Det föltes,som det var ca.en liter,men det var sikkert ikke det:)

 

Men det var vel ikke til å unngå!

 

Det måtte ut!

 

Nå er det et hull i tutten,!!  Som et krater!!!

 

Men hun er i god form,så det går nok bra!

 

Valpene får mat etter ordning,men Emma får nå hjelp av meg hele tiden.Sånn er det,å väre mormor:)

 

Må passe på tutten,så ikke valpene kommer borti den!

 

Ikke helt lett,når det vrimler valper!

 

Men gjör,som Marie sa,de får ete först,så de ikke er heeelt gale!

 

Nå har jeg värt på apoteket,og handlet for en formue i olike typer plaster og bandasjer!

 

Vil jo,at Emma skal kunne stelle sine valper,uten fare for tutten:)

 

Men det er ikke lett å bandasjere EN tutte,haha!

 

Nå går hun med en T-skjorte,så hun kan gå til valpene,uten fare for tuttangrep:)

 

Hun er nemlig en veldig fin mamma,som nå har börjat oppfostra valpene sine.

 

Ja,dette skal nok gå bra!

-----------------------

Til noe helt annet:

  

 

Jaffas valper fikk komme ut idag!

 

Förste gangen!

 

Det var jo nesten sommertemperatur,bare -8:)

 

Og,på bilde ser dere en overlykkelig Qliff,som hopper i snöen!

 

Ja,de var framåt og nyfikne alle sammen!

 

I et heeele 15 minutter klarte de,men da var de kalde!!

 

Så springingen fortsatte nede i vår underetasje!

 

Herre,min hatt,hvilken fart det er på disse valper!!

 

Det gikk i 120 rundt vårt store festbord!

 

Så nå sover de sött,deilig for meg,som mellom slagene,nå skal få en middag!

 

Fler bilder av Jaffas valper ute i albumet!!!

 

Nå skal jeg vaske såret til Emma:(

 

Håper ikke det gjör altfor vondt:)

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Anna

13 januari 2010 16:11

Ja usch vilket höl de hade bleve på stackars tutten =( men Emma verka väldigt gla ändå =)
Jag kollade bilderna...jätte fina blev dom...Men alla har sitt namn på en bild.. är de så att du glömt Qase hihi eller tycker du namnet är så fult att du skämms för att skriva ut de??? =D
Men nu vet alla, att den sista bruna ska heta Qase =D
Sköt om dig/er
Kram

 
Cam

Cam

13 januari 2010 16:19

Det kommer att gå bra nu heidi med Emma. Värsta smärtan hos dem är innan det gått hål.
Men du är ju runt henne hela tiden, så detta med att klara hålla bebbarna borta, klarar du ju galant.
Hon är en stark tik Emma. Hon kommer läka ihop jättefint. Sen kommar man inte se att nåt hänt!!
Fast, förstår att det är jäkla jobbigt nu, en period.
Håller tummarna för snabbt tillfrisknande och vet att du ordnat allt superbra!!!
Var rädd om er alla!!
från ett kallt Ånimskog
Cam

http://www.eyemarkers.se

 
Heidi

Heidi

13 januari 2010 16:29

Oj,Anna,forlåt!!! Tar det vel bare som givet,att ALLA vet hvem Qase er!! og,tack Camilla,kjänner,at Emma står over nu!!Men det var en dramatisk opplevelse for meg! Kan fixa det mesta rundt en födsel uten panikk,men hål i tutten,nei,det var for mycket äckligt for meg:)Og så var det EMMA da!!

http://www.kronbacken.se

 
Cam

Cam

13 januari 2010 16:34

Emma ja, min favorit bland maånga också. Fast, efter denna perioden kanske man använder lite bommulshantering..haha. nej, full fräs på träningen sen i vår/sommar. Hon kommer gå som tåget, lilla fröken. Starkare än nånsin!!!

http://www.eyemarkers.se

 
Ingen bild

Marie Thorsander

13 januari 2010 16:36

Full tutt kontroll!
Heidi du är super duktig som tar hand om Emma efter konstens alla regler!
Vilken tur att Emma verkar vara på bättrings vägen!
Ps Vad kul med korten på bäbbarna!
Kram Marie

 
Eva

Eva

13 januari 2010 17:04

Fy vad dramatiskt Heidi, jag förstår hur du känner dig. Jag skulle också blivit galen på veterinären!
Är det den där dubbeltutten som blev problem eller är det en vanlig?
Lycka till med tuttpassning och bandagering :)
Kram Eva

http://seglinge.se

 
Heidi

Heidi

13 januari 2010 17:21

Nei,Eva,det var inte dubbeltutten:)

Faktisk en av de framre,og det bruker heller komme på de bakre! jaja,vi lever,og fixar dette! Har ennå ikke fått telefon fra sjefen på vetrinärklinikken,DET venter jeg på,så jeg kan forklare .at kundebehandlig er viktig!!!

http://www.kronbacken.se

 
Ingen bild

Monica

13 januari 2010 17:26

Ush vilken grej, det var ju tur att det gick hål [tror] jag.
Och att du är där. sköt om henne nu, så ses vi på tävlingsplatser och träningstillfällen.
Kram monkan

 
Monika och Troll

Monika och Troll

13 januari 2010 17:33

Skönt för Emma att det lättat på trycket. Är det inte skit du ska ta hand om så är det sårvård....
Fina bilder på "monster valparna"

http://www.larahund.dinstudio.se

 
Emelie & Arn

Emelie & Arn

13 januari 2010 19:48

Skönt att Emma mår bättre!

http://www.oslagbarearn.se

 
Marie Söderbom

Marie Söderbom

13 januari 2010 19:50

Ja nu är det "bara" att hålla rent men det ska nog gå vägen. Lycka till framöver.

http://www.vasterangskennel.se

 
Ingen bild

Catherine

14 januari 2010 06:03

Så bra at det går bedre med Emma! Ble jo litt bekymret da... Og vi har virkelig begynt nedtellingen til vi kan komme og hilse på lille Siena !

Klem fra Catherine (som skal ha valp fra Emma sammen med Gard :-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Billkvam - 21 september 2018 13:15

Jag undrar på om jag skall börja blogga igen?   Jag har ju alltid mycket på hjärtat, så det gjälder ju bara få det ner på papper . Jag är inte  alltid lika duktig på att utrycka mig skriftligt. Det blir liksom lite barnsligt,och inte så proffsi...

Av Heidi Billkvam - 5 juli 2016 22:25

Då har jag landat hemma efter mitt första uppdrag som landslagsledare!   Och shit va det var kul!!   Moskva var ju en riktig elddop,så efter detta blir allt lätt,som en plätt       Kulturen är lite annorlunda där!   Första svårighet v...

Av Heidi Billkvam - 4 mars 2016 10:50

Spännande tider finns framför mig!! Nya utmaningar är alltid roligt!         Jag har tackat JA till att vara Sveriges landslagsledare i lydnad      Först blev jag lite chockat att man hadde tänkt på mig, men tyckte det var mycket ärofyl...

Av Heidi Billkvam - 2 december 2015 19:11

Frisk OCH duktig vallhund?  En utopi eller virkelighet?    Jag sitter här och har nettopp mottagit mail från Optigen, att alla gentestar har ankommit företaget , och att det tar 2 veckor till svaret blir klart     Ja,  jag klarar inte och släppa...

Av Heidi Billkvam - 7 oktober 2014 19:06

Min sommar, vägen till Boden, och en skimrande guldmedalj !       Är äntligen hemma några dar,och ville plötsligt skriva av mig lite,om min  sommar!   Det hela började med massor med jobb! Så mycket att jag till slut trillade omkull på ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards