KRONVALLAR-BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 8 januari 2010

Kaaaaldt:)

Av Heidi Billkvam - 8 januari 2010 18:27

 Ja,jeg skal IKKE klage på kulda!!

 

Jeg velger heller dette herlige vintervär,enn

 

söle,slaps og regn!!

 

Det gjelder bare kle seg godt,men norske ski-klär:)

 

DET FINNS IKKE DÅRLIG VÄR,

BARE DÅRLIG KLÄR:)

 

Så ute er det ikke noe problem!

 

Og takk og lov for min teglstens kamin!!

 

Men,ikke sååå kul,med at vannet til våre hyresgjester fryser!

 

Og svårt å holde vannet til fårene isfritt!

 

Men vi kjemper på!

 

Og kjenner nå vel,at jeg har MYE å gjöre inne nå,med valpene!

 

Flyr fra den ene valphagen til den andre!

 

Sjonglerer med matskåler,tidninger,bajs,langkosten!

haha!

 

Svett blir en:)

 

I går kveld,så gjorde Ulf en fin valphage til!

 

Denne står jo i vårt eneste hundefrie rom,som nå skal huse 11 valper:)

 

Idag så flyttet vi Emmas valper dit,og jammen meg tror jeg,at de synes det vår skjönt med litt större plass!

 

     

Jeg gjorde en finfin liten hule,men alle sovnet visst under stolen!Haha!

 

Dette bilde er tatt like etter de har kommet dit:)

 

Når vi var ferdige,i stua,så tittet jeg over i Jaffas valphage,og så en FEIL???

  

Der lå nemlig Cookie å sov?!

 

Det lå en valp helt inntil henne,men hun gikk rett för jeg fikk tatt dette bildet!

 

Har aldri opplevd dette för,at en annen  tik,går frivillig opp å legger seg å sove blandt valpene!!

 

Har jo sett,at de andre kan ha lyst på maten,men aldri at de blir der!

 

Haha,herlige Cookie!

 

Nå skjönner jeg også hvorfor hun har lagt på seg den siste uka!

 

Det er hun,som har eti valpematen:)

 

PS,Vär ikke redd,alle valpene har fått mat,det fölger jeg med på!

Men jeg lar gjerne maten bli värendei hagen,når de har spist:)

 

Har trodd Jaffa har spist den,men tror kanskje Cookie har bidratt til dette også:)

 

Ja,nå skal vi ha en fredelig fredagskveld,

 

Mie,jeg og kanskje Ulf? Om han blir klar med alt det fryste vannet:)

 

Taco står på menyen:

 

Nå måå jeg hente mere ved!

Ha en gnistrende kveld:)

 

 

 
 
Ingen bild

Marie Thorsander

8 januari 2010 19:05

Vilken lyxhage Emmas små får!
Ser att de vuxit på bara dessa få dagar! Längtar!
Kram Marie

 
Monika och Troll

Monika och Troll

8 januari 2010 22:15

Vissa små har det mer förspänt än andra.... Men så är dom många oxå...

Ha, ha Marie, du får längta länge på Rolf-Sture...

Söta Cockie, som nog längtar efter egna valpisar..

http://www.larahund.dinstudio.se

 
Ingen bild

Heidi

8 januari 2010 22:16

Haha,Monica! Den er ikke sååå mye större,men valpene til Emma er såååååå mye mindre! Haha!

 
Lena Gubben & Spot

Lena Gubben & Spot

8 januari 2010 22:29

Kul att höra ifrån dig.Förstår att det är full fart på Kronbacken med alla fina valpar,ska bli kul att följa dom :)
Visst är det skönt när vedens värme värmer oss,jag gillar ju snö & vinter så hoppas på fortsatt vinter men graderna får gärna sjunka till hälften.
Ha ett riktigt fint nytt år med många fina framgångar & glädje över alla duktiga Kronvallar-hundar.
Älskar min Gubbe.

http://www.vallgubben.se

 
Jeanette og Kokos

Jeanette og Kokos

9 januari 2010 08:53

Sant at det er deilig med vinter, men blir litt tungvint med -24 over langen! Blir godt når solen begynner å varme litt...Valpene deres har det kjempegodt...

http://123hjemmeside.no/jeanette

 
Ingen bild

HrVegas & Madelaine

9 januari 2010 13:51

Härlig valpflock ni har. :DD Ha en fin helg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Billkvam - 21 september 2018 13:15

Jag undrar på om jag skall börja blogga igen?   Jag har ju alltid mycket på hjärtat, så det gjälder ju bara få det ner på papper . Jag är inte  alltid lika duktig på att utrycka mig skriftligt. Det blir liksom lite barnsligt,och inte så proffsi...

Av Heidi Billkvam - 5 juli 2016 22:25

Då har jag landat hemma efter mitt första uppdrag som landslagsledare!   Och shit va det var kul!!   Moskva var ju en riktig elddop,så efter detta blir allt lätt,som en plätt       Kulturen är lite annorlunda där!   Första svårighet v...

Av Heidi Billkvam - 4 mars 2016 10:50

Spännande tider finns framför mig!! Nya utmaningar är alltid roligt!         Jag har tackat JA till att vara Sveriges landslagsledare i lydnad      Först blev jag lite chockat att man hadde tänkt på mig, men tyckte det var mycket ärofyl...

Av Heidi Billkvam - 2 december 2015 19:11

Frisk OCH duktig vallhund?  En utopi eller virkelighet?    Jag sitter här och har nettopp mottagit mail från Optigen, att alla gentestar har ankommit företaget , och att det tar 2 veckor till svaret blir klart     Ja,  jag klarar inte och släppa...

Av Heidi Billkvam - 7 oktober 2014 19:06

Min sommar, vägen till Boden, och en skimrande guldmedalj !       Är äntligen hemma några dar,och ville plötsligt skriva av mig lite,om min  sommar!   Det hela började med massor med jobb! Så mycket att jag till slut trillade omkull på ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards