KRONVALLAR-BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 18 december 2009

Emma,verdens beste avelstik?????

Av Heidi Billkvam - 18 december 2009 19:17

 Ja,påstanden over kommer av dette jeg nå skal fortelle!!!

 

Idag har jeg hatt Nina og Anne Lise på besök!

 

Og det var kjempekoselig!

 

Takk for praten,jenter:)

 

Men midt oppi alt koselig,så skulle jeg bare sjekke til

 

 Emma og hennes 11 valper!

 

Når jeg kom inn,så lå valpene pent på rekke og rad

 

ved tuttene.

  

 

Og jeg tenkte å se hvem,som ikke hadde noen tutte,så jeg kunne hjelpe den og dele med en annen:)

 

Med bare 10 tutter,så må det jo väre en,som ikke får?

 

Mjölken strömmet på,og 11 svanser stod rett ut,som de gjör når mjölken slipper!

 

Jeg skjönte ingenting,og regnet over valpene,men jo,det stemte!!

 

Alle fikk???

 

Da löftet jeg forsiktig opp Emmas bakben,og så,at Emma hadde fått en extra tutte!!!!!

 

Like inntil den ene bakerste,så var det en bitteliten tutte,og der strömmet mjölken på !!!

 

ER IKKE FLOTT???

 

Jeg synes det var barnslig morsomt,og nå vet jeg at alle kan få på en gang!

 

Ikke konstigt,at hun får 11 valper??

 

Sier bare EMMA,EMMA,EMMA!!!!!

 

Det er jenta til mammas sin det:)

 

Ja,kan tenkes dere synes jeg har blitt heeelt

 

 skrullete  

 

men i mine "ikke helt objektive" öyne,

 

så ble hun plutselig

 

MAGISK  

 

Fikk rede på denne videoen av Anne,som synes den passet godt:)

 

ALLE SKAL FÅÅÅÅÅ:)

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Krille & Fog

18 december 2009 20:10

Heja Emma, vilken supermamma. Helt otroligt!

 
Elisabeth

Elisabeth

18 december 2009 20:47

Ja tenke seg å ha en "troll mor" med elleve små troll,hun tryller ikke bare frem mange valper,jammen meg tryller hun ikke frem en ellevte pupp også(",)Morro dette Heidi!!

http://www.freewebs.com/getweiler

 
Meril

Meril

18 december 2009 20:48

Alle ska få!!! sa Emma, och så fick det bli! Otroligt + att jag själv är glad för att jag aldrig fått trillingar ;0) !!

http://www.merilshundar.sida.nu

 
Ingen bild

Hr Vegas & Madelaine

18 december 2009 21:56

ÅHH!! Nu fick jag tårar i ögonen när jag läste detta, vilken tjej...... Alla ska få!! De var verkligen fantastiskt magiskt. :D

 
Ingen bild

Kristin

18 december 2009 21:56

Bra dette ikke skjer med mennesker som får trillinger eller fler :). Kanskje noen av det motsatte kjønn som hadde likt det da ! :)

 
Monika och Troll

Monika och Troll

19 december 2009 08:55

Vilken magisk mamma hon är Emma. Det ofattbara att föda 22 valpar på 1 1/2 år och till och med lyckas se till så att alla valpar får mat. Nu måste det bli en " MAGISK" jul på Kronbacken.

http://www.jubel-troll.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

19 december 2009 09:09

Men gud så fräänt =)
Klart hon är en super mamma när man klarar fixa en sådan grej =)

 
Lena Gubben & Spot

Lena Gubben & Spot

19 december 2009 11:08

Grattis till Emmas alla valpar,vilken mamma hon är :)

http://www.vallgubben.se

 
Emelie & Arn

Emelie & Arn

19 december 2009 13:29

Helt otroligt!

http://www.oslagbarearn.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Billkvam - 21 september 2018 13:15

Jag undrar på om jag skall börja blogga igen?   Jag har ju alltid mycket på hjärtat, så det gjälder ju bara få det ner på papper . Jag är inte  alltid lika duktig på att utrycka mig skriftligt. Det blir liksom lite barnsligt,och inte så proffsi...

Av Heidi Billkvam - 5 juli 2016 22:25

Då har jag landat hemma efter mitt första uppdrag som landslagsledare!   Och shit va det var kul!!   Moskva var ju en riktig elddop,så efter detta blir allt lätt,som en plätt       Kulturen är lite annorlunda där!   Första svårighet v...

Av Heidi Billkvam - 4 mars 2016 10:50

Spännande tider finns framför mig!! Nya utmaningar är alltid roligt!         Jag har tackat JA till att vara Sveriges landslagsledare i lydnad      Först blev jag lite chockat att man hadde tänkt på mig, men tyckte det var mycket ärofyl...

Av Heidi Billkvam - 2 december 2015 19:11

Frisk OCH duktig vallhund?  En utopi eller virkelighet?    Jag sitter här och har nettopp mottagit mail från Optigen, att alla gentestar har ankommit företaget , och att det tar 2 veckor till svaret blir klart     Ja,  jag klarar inte och släppa...

Av Heidi Billkvam - 7 oktober 2014 19:06

Min sommar, vägen till Boden, och en skimrande guldmedalj !       Är äntligen hemma några dar,och ville plötsligt skriva av mig lite,om min  sommar!   Det hela började med massor med jobb! Så mycket att jag till slut trillade omkull på ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards