KRONVALLAR-BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Om min fiaskohelg:)

Av Heidi Billkvam - 22 november 2009 22:32

  Tjoho,jeg pröver allikevel!

 

GI ALDRI OPP!

 

Cookies första runda var en mardröm!

 

Först skar hun nästan på hämtet,så snurret hun rundt

 

fåren der ute, og på crossdriven,så sto vi plutselig

 

 bomfast!

 

Jeg prövde alle taktikker,men neida,bare å bite i det

 

sure eplet,å gå ut å hjelpe henne!

 

(og jeg,som gikk opp i högsta klassen,for å slippe å gå,hihi)

 

 

HMM, dro hjem,å hadde faktisk ikke tenkt å tävla idag,

 

men skam den,som gir seg:)

 

Den fölelsen,hvor Cookie inte litade på fåren,og fåren

 

 inte litade på Cookie,og jeg,som inte litade på

 

verken får eller hun,(eller meg selv),

 

nei,det var ingen höjdare:)

 

 

Men,jeg dro ned idag igjen,full av frågor,som några

 

duktiga förare hjalp meg med goda svar til!

 

 

Ok,jeg forstår altså inte denne typen av får,de som

 

 ifrågasetter hunden hele tiden!

 

Så hva kan jeg gjöre,for å hjelpa Cookie??

 

Så,når Cookie igjen,gjorde et hämt hvor hun kryssade,

 

så glemte jeg at det var tävling,og tenkte läre meg noe!!!

 

 

Så jeg kjörte hund,som jeg aldri hadde gjort för!!

 

haha,det gikk i 120 km ,hit og dit,med denne gangen

 

 gikk det framover!

 

Når Cookie tydeligvis inte klarte flytte dem med trykk,så kjörte jeg flanker,så det sang:)

 

 

Valgte å bryte,når jeg hadde föst halve strekkan på förste fösningsbenet!

 

DA HADDE JEG LÄRT NOE!!

 

HALLALUJAH!

 

 

Men ,summa summarum,så var det virkelig den

 

 dårligste tävlingshelgen i år!

 

Men kanskje den mest nyttige??

 

På vei hjem,så ringte min elskede datter ,MIE!

 

Hun ville komme på besök,så jeg svingte like greit

 

innom Oslo,og plukket med meg henne!

 

Hva er vel 25 mil ekstra,når barnet vil besöke deg????

  

 

Og igjen ble helgen den beste:)

 

For ,når det kommer til et stykke,

 

så hva betyr tävlingar???

 

Menneskene rundt en ,er det som betyr noe:)

 

Vi er nå gode og mette,og imorgen skal vi sammen :

 

UT PÅ TUR,ALDRI SUR:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Monika och Troll

23 november 2009 06:58

När man står där vid pinnen och hunden inte gör som man förväntat sig, då inser man vad man missat att träna på. Men vilket bra avslut på helgen med Mie.

Oj, vad spännande med Jaffa´s valpning.

Nya tag nästa helg!

 
Ingen bild

Anette W & C

23 november 2009 09:09

Vallning är en svår sport... Och det där med att komma på hur får fungerar är en utmaning, speciellt får i kombination med hund.... ;)
Men det är väldans bra att komma på vad man lär sig när det inte fungerar för något lär man sig alltid! Känns som att det finns vissa likheter med agility ;)

 
Emelie & Arn

Emelie & Arn

23 november 2009 09:47

Du har verkligen dom rätta "takterna"!

http://www.bordercolliedog.se

 
Elisabeth

Elisabeth

23 november 2009 14:05

Det må jo kjennes kjempe godt å bli ferdige med de "dårlige" prøvene (",)vi får alle en posjon av begge typer så se frem mot de supre som kommer!!

http://www.freewebs.com/getweiler

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Billkvam - 21 september 2018 13:15

Jag undrar på om jag skall börja blogga igen?   Jag har ju alltid mycket på hjärtat, så det gjälder ju bara få det ner på papper . Jag är inte  alltid lika duktig på att utrycka mig skriftligt. Det blir liksom lite barnsligt,och inte så proffsi...

Av Heidi Billkvam - 5 juli 2016 22:25

Då har jag landat hemma efter mitt första uppdrag som landslagsledare!   Och shit va det var kul!!   Moskva var ju en riktig elddop,så efter detta blir allt lätt,som en plätt       Kulturen är lite annorlunda där!   Första svårighet v...

Av Heidi Billkvam - 4 mars 2016 10:50

Spännande tider finns framför mig!! Nya utmaningar är alltid roligt!         Jag har tackat JA till att vara Sveriges landslagsledare i lydnad      Först blev jag lite chockat att man hadde tänkt på mig, men tyckte det var mycket ärofyl...

Av Heidi Billkvam - 2 december 2015 19:11

Frisk OCH duktig vallhund?  En utopi eller virkelighet?    Jag sitter här och har nettopp mottagit mail från Optigen, att alla gentestar har ankommit företaget , och att det tar 2 veckor till svaret blir klart     Ja,  jag klarar inte och släppa...

Av Heidi Billkvam - 7 oktober 2014 19:06

Min sommar, vägen till Boden, och en skimrande guldmedalj !       Är äntligen hemma några dar,och ville plötsligt skriva av mig lite,om min  sommar!   Det hela började med massor med jobb! Så mycket att jag till slut trillade omkull på ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards