KRONVALLAR-BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Snart tävlingsdags:)

Av Heidi Billkvam - 20 november 2009 18:01

 God kveld!

 

Oj,så mange,som hadde kommet med kommentarer på forrige blogg!!!

 

Kjempekoselig!

 

Hadde bare et behov å si,at jeg elsker å väre oppdretter:)

 

Og,er sååå takknemlig for alle herlig valpekjöpere  jeg har:)

 

Og ,når det gjelder de,som skulle anklage meg,så bryr jeg meg ikke ett skvatt!

 

Sier,som Tove:Det er når man blir snakket skit om,som

 

man har lykkes!!Haha,konstigt at det skal väre så??

 

Hvorfor kan vi ikke väre glade for de,som lykkes!

 

Jeg kan ihvertfall si,at jeg pröver å ikke prate skit,om andre oppdrettere!!

 

Tvert om,så synes jeg,at jeg alltid lärer noe,ved å snakke med andre

 

oppdrettere!

 

Hva vinner man på å prate skit??

 

Jeg vet,at alle,som har oppdrett,har vel en plan,og avler på individer,som det

 

liker!

 

Det behöver ikke väre,at jeg liker de hundene,men det er dermed ikke sagt,at

 

 hundene er dårlige!!

 

Gud skje lov så kan man selv velge ,om man vil kjöpe et sted eller ikke!

 

 

Oj,nå ble dette bare en haug med negative saker,og det var ikke meningen,

 

at den andre bloggen,skulle vinkles slik heller!!!

 

Bare en pur glede,over å vente vårt 19 kull!!!!

 

--------------

 

Så gode venner,imorgen skal jeg tävla med Cookie!!

 

Har bare hatt 2 pass med henne,og idag gikk hun faktisk bra,lille "kakan":)

 

(Ps,kaka på italiensk betyr bajs:), haha,stakkars Cookie)

 

Men mine krefter er ikke stå store nå,så har faktisk ikke sååå lyst til å

 

reise 18 mil i morgen tidlig,puh!!

 

Men tävlingsinnstinkten mitt dör liksom ikke,

 

så jeg karrer meg nok opp i otta,

 

og står ved pinnen til rett tid!!!!

 

Og,min positive kjänsla,kommer sikkert til å si meg,når jeg står der,

 

at IDAG SKJER DET STOOOORE:)

 

Haha,og mest sannsynlig reiser jeg hjem igjen,med denne setningen:

 

Ok,det var visst ikke idag det stoooore skulle skje,

 

MEN I MORGEN:)

 

Så nå får jeg vel hoppe i dusjen,og så tidlig i seng!

 

Viktig å väre ren og utvilt på vallhundstävling,vettuFlört

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Elisabeth

Elisabeth

20 november 2009 18:32

Lykke til på gjeterkonkurransen med "Bajsen" hahahaha,jeg følger spent med!!Cookie er bare utrolig fin(",)

http://www.freewebs.com/getweiler

 
Ingen bild

Gørill

20 november 2009 20:57

Jeg er helt enig at dere "uppføder" alt for mange hunder. Jeg har et svare strev med å holde et passende antall av disse Kronvallarne bak meg på premielistene ... *flire*
Lykke til med Cookie og med Jaffa. Eller med Kristin, hva som enn blir den største utfordringen ;-)

 
Emelie & Arn

Emelie & Arn

20 november 2009 21:46

Lycka till på tävlingen i morgon!
Ja i hundvärlden snackas det mycket skit. Undra om det är likadant inom andra sporter?

http://www.bordercolliedog.se

 
Ingen bild

jeanette og kokos

20 november 2009 21:54

Lykke til i helgen ! Synes rammen av bc er veldig lik Kokos jeg.... Til neste helg er det vi som drar for å konkurrere på første store stevne, og tenk jeg gleder meg bare! Er alltid sikker på å klare det, men enda ikke gått ett stevne i 2 uten 0! Men nå... Vi hundemennesker er rare

 
Madeleinee

Madeleinee

21 november 2009 22:17

Halloj!!
Detta är då tjejen som hade äran att få köpa en valp ifrån er allra första valpkull ;) Idag är då Vilja 7 år nästan 8 om någon månad OCH JAG BARA ÄLSKAR MIN VILJA

http://illern.cybersite.se

 
Madeleine

Madeleine

21 november 2009 22:18

Jag är er evigt tacksam för all hjälp och stöd under ALLA dessa år

http://illern.cybersite.se

 
Madeleine

Madeleine

21 november 2009 22:19

NI ÄR FANTASTISKA MÄNNISKOR som gör allt för era valpköpare!!!! HEJA KRONVALLARNA ;)
Kramar M
Nu blir jag tokig för jag skrev ett enda långt inlägg men bara hälften kommer med... vad gör jag för fel??

http://illern.cybersite.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Billkvam - 21 september 2018 13:15

Jag undrar på om jag skall börja blogga igen?   Jag har ju alltid mycket på hjärtat, så det gjälder ju bara få det ner på papper . Jag är inte  alltid lika duktig på att utrycka mig skriftligt. Det blir liksom lite barnsligt,och inte så proffsi...

Av Heidi Billkvam - 5 juli 2016 22:25

Då har jag landat hemma efter mitt första uppdrag som landslagsledare!   Och shit va det var kul!!   Moskva var ju en riktig elddop,så efter detta blir allt lätt,som en plätt       Kulturen är lite annorlunda där!   Första svårighet v...

Av Heidi Billkvam - 4 mars 2016 10:50

Spännande tider finns framför mig!! Nya utmaningar är alltid roligt!         Jag har tackat JA till att vara Sveriges landslagsledare i lydnad      Först blev jag lite chockat att man hadde tänkt på mig, men tyckte det var mycket ärofyl...

Av Heidi Billkvam - 2 december 2015 19:11

Frisk OCH duktig vallhund?  En utopi eller virkelighet?    Jag sitter här och har nettopp mottagit mail från Optigen, att alla gentestar har ankommit företaget , och att det tar 2 veckor till svaret blir klart     Ja,  jag klarar inte och släppa...

Av Heidi Billkvam - 7 oktober 2014 19:06

Min sommar, vägen till Boden, och en skimrande guldmedalj !       Är äntligen hemma några dar,och ville plötsligt skriva av mig lite,om min  sommar!   Det hela började med massor med jobb! Så mycket att jag till slut trillade omkull på ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards