KRONVALLAR-BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 10 november 2009

Bråk i klubben

Av Heidi Billkvam - 10 november 2009 15:09

 Ja,kan liksom ikke dy meg!

 

Må få dette ut!

 

I längre tid har det värt bråk i min vallhunds klubb!

 

Det är en sak,

 

Men det som stör meg mest,är folk som skriver anonymt!!

 

Er virkelig folk,sååå fega,at dom inte kan stå for det,dom sier!!

 

 

Når folk skriver anomymt,så forstör dem for såå mange!

 

F.eks dette såkalte"medlemmet " i min klubb,som jeg har forsökt

 

snakke med i gästboken,

 

det kan jo väre hvem,som helst!

 

Min treningskompis,min granne,ja,

 

hvem,skal man nå lite på!

 

Jeg har en haug med venner,som kan ha ulike meninger,

 

enn meg,og ennå omgås,og ha kul!!

 

Men da vet man det!

 

Kjenner ubehag av,at jeg ikke vet,hvem det er,som skriver!

 

 

Ikke bare det,men hun/han anklager meg får å tilhöre en side??

 

Kjenner hun/han meg???

 

Jeg har ikke värt spesiellt aktiv i denne klubben,

 

så kjenns olustig å bli plassert i en grupp med mennesker?

 

 

Når jeg skriver,skriver jeg med full navn,så om noen vil fortsette diskusjonen,

 

når vi mötes,så er det jo bare å gjöre det?

 

Men med anonyme innlägg,så kan jeg jo ikke det?

 

Blir jo bare en masse mistanker!

 

Vil bare ha sagt,at dette bråket,har ikke jeg noe med,så jeg har blitt bra 

 

behandlet:)

 

Synes bare det er intressant,dette med anonyme innlägg!

 

Hvilke slags mennesker skriver anonymt?

 

Är de fege?Ute etter bråk?

 

Eller bare så usikre i seg seg,at de bare mååå rakke ned på andre,men er redd

 

for konsekvensene i en direkte konfrontasjon??

 

------

 

Hmm,jeg synes det er fegt!!!

 

Hva synes dere??

 

Er det ok,å skrive anonymt på nettet?

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Anonym

10 november 2009 17:34

Jag vill inte säga vem jag är
Men du har mig säkert kär

Det är ju jag som till dig brukar rimma
Och i din fårhage lagt någon timma

Att skriva anonymt är fegt
Lite som en iphone som går segt

Nej nu törs jag inte skriva mer
Blir väl snart avslöjad som Tegnér

Jag skall i alla fall hälsa från Rigel
Han som på dina får är som en igel

 
Monica

Monica

10 november 2009 17:49

Jag håller med dej det är obehagligt eftersom den andvänder mig med. Men jag struntar i det och tänker inte tänka på det vågar den inte stå för sitt namn så får det stå för det.
Och det är inte sagt att du känner personen utan den vill nog bara ställa till det. Den kanske inte ens är medlem. Skit samma.
Vi får väl se om den vågar stå för kommentarerna på årsmötet. Om den kommer.
För min del tänker jag inte lägga ner energi på det utan ha trevligt med min hund och mina vänner när vi träffas på kurser eller tävlingar.
Föresten vill du försöka valla på kalhygget hemma med dolda hämt, kuperat. Hör av dig i såfall och lycka till på nästa tävling när den nu var. Vi hörs

http://www.monkanaronius.se

 
Ingen bild

Heidi

10 november 2009 18:36

Haha,kjäre Johan,du ruler i diktningen:)
Og Monica,skal ikke bli provosert mer,av dette medlemmet:) Vallningen ligger lite nede nu,er jo på farta hele tiden!Men skal tävla med Cookie allt om 2 veckor,så får vel skjerpe meg:)

 
Cam

Cam

10 november 2009 20:32

Jag instämmer med dig Heidi. Känns oerhört tagiskt, att vuxna människor inte kan stå för sina åsikter, utan anonymt hoppar på männskor till höger o vänster. Mkt oansvarsfullt av dem.
Tror att det kan ha med konflikträdda personer att göra, men som samtidigt älskar och vill göra sin röst hörd....

Tyvärr blir ju de anonymas inlägg bara ett irritationsmoment, så skulle denna person sen komma att öppet prata...krävs det väldigt mkt mer av dem, för att de ska tagas på allvar...de stämplar sig själva...

Men att föra en dialog och kommunicera med varandra öga mot öga, eller ja, även via brev, tele mm, när man vet vem man har att göra med....berikar ju bara kunskapen inom en...

Detta var allt från mig...Ha det:-))

http://eyemarkersbloggen.bloggplatsen.se

 
Lena Gubben & Spot

Lena Gubben & Spot

10 november 2009 23:12

Att vara anonym är fegt & inte ok enligt mig,skapar massa obehagliga känslor innom en,precis som du säger,vem kan man lita på ??
Även fast det gör ont & gnager i själen när "dessa" anonyma visar sig är numera mitt motto : Stackars människor som inte törs & vill stå för sina åsikter,hoppas dom snart kommer till insikt om hur kort livet är,varför då göra livet tråkigt för sig själv & andra.Dom bränner sina kort medans vi som säger vad vi tycker lever livet & sover gott.

http://www.vallgubben.se

 
Elisabeth

Elisabeth

11 november 2009 00:16

Slike skriverier er bare for å få oppmerksomhet,og det får de når vi bryr oss...helt enig at det er feigt(",)om det man har å si vil såre noen så er det bedre å holde munn....

http://www.freewebs.com/getweiler

 
Lena Eriksson

Lena Eriksson

11 november 2009 08:11

Känner igen problemet. Men försök att inte ta åt dig, dom tar bara en massa energi. Energitjuvar är vad dom är och dom kan inte må så bra heller för den delen. Kram // Lena och flickorna

http://htpp://www.lenashundsida.cubersite.se

 
Ingen bild

Lena Eriksson

11 november 2009 08:16

och en sak till bara. Vilka underbara kort du tar. Verkligen fina. Vad har du för kamera? // Lena

 
Ingen bild

Heidi

11 november 2009 09:31

Ja,Lena,energitjuvar är det rätta ordet!
Skal nå inte bruke mer energi på dette:)
Kul,at du synes jeg har fina kort:)jeg er virkelig inte någon bra fotograf,men tar man mange nok,og så redigerer dem,så blir det jo skapligt:) Har et SonyA100? kamera,og kjöpte til en lins,som går opp til 300 meter!Kul,at jeg som amatör fikser lite kort!!

 
Ulrica

Ulrica

11 november 2009 16:54

Det som är lustigt är att såna anonyma människor dom finns överallt....och jag kan tycka såhär, har man en åsikt, och åsikter måste man få ha, vilken som helst, men om man inte kan stå för den oxå, vad är det för mening med att alls ha en åsikt???? och hur kan man kasta skit på nåt man inte ens kan stå för? Nej jag hålle rmed dig, antingen står man för vad man tycker eller så håller man näbben, inte vara anonym! Jag hörde ett exempel på den egna klubben häromdagen *jag hörde på byn*. En omskrivning för att jag satt och pratade med...om...typ. Så otroligt omoget. Och vet du vad, lamm är söööta!
Kramen och ha det gott i Schweiz!
Ulrica

http://www.lyckeboet.dinstudio.se

 
Ingen bild

Monica

11 november 2009 21:01

Ha det så bra i Schweiz, och nu struntar vi i anonymitet och bara bryr oss om viktiga ting att tex att må bra och göra det som är kul tex att valla :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Billkvam - 21 september 2018 13:15

Jag undrar på om jag skall börja blogga igen?   Jag har ju alltid mycket på hjärtat, så det gjälder ju bara få det ner på papper . Jag är inte  alltid lika duktig på att utrycka mig skriftligt. Det blir liksom lite barnsligt,och inte så proffsi...

Av Heidi Billkvam - 5 juli 2016 22:25

Då har jag landat hemma efter mitt första uppdrag som landslagsledare!   Och shit va det var kul!!   Moskva var ju en riktig elddop,så efter detta blir allt lätt,som en plätt       Kulturen är lite annorlunda där!   Första svårighet v...

Av Heidi Billkvam - 4 mars 2016 10:50

Spännande tider finns framför mig!! Nya utmaningar är alltid roligt!         Jag har tackat JA till att vara Sveriges landslagsledare i lydnad      Först blev jag lite chockat att man hadde tänkt på mig, men tyckte det var mycket ärofyl...

Av Heidi Billkvam - 2 december 2015 19:11

Frisk OCH duktig vallhund?  En utopi eller virkelighet?    Jag sitter här och har nettopp mottagit mail från Optigen, att alla gentestar har ankommit företaget , och att det tar 2 veckor till svaret blir klart     Ja,  jag klarar inte och släppa...

Av Heidi Billkvam - 7 oktober 2014 19:06

Min sommar, vägen till Boden, och en skimrande guldmedalj !       Är äntligen hemma några dar,och ville plötsligt skriva av mig lite,om min  sommar!   Det hela började med massor med jobb! Så mycket att jag till slut trillade omkull på ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards