KRONVALLAR-BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Jaaaaa,flott plassering på Emma i årsdebuten:)

Av Heidi Billkvam - 27 mars 2010 20:27

 Jaaa,har värt litt borte en stund!

 

Forlåt,men ble endel ting og tenke på,som ikke kunne skrives om her!

 

Og det blokkerte min inspirasjon totalt!!

 

MEN ,NOW I´M BACK!!

 

På årsdebuten i vallning,så var det blandede resultat!!

 

Det var snabba får,og mycket drag all veier på formiddagen idag!

 

Og det gjorde ikke saken bättre,att det striregnet,og blåste i alle retninger!!

 

Men vi hundemennesker er jo passe gale!!

 

Mange måtte bryte!

 

Förstemann ut,var Cookie,og hun var heeeelt gal,haha!

 

Hun fikk panikk,när fåren rörte seg så snabbt og med så mye drag,så mine kommandoer,brydde hun seg ikke om,men kjörte sitt eget race,helt til jeg bröt!

 

Tenkte,om jeg bröt,så kanskje hun kunne lysne neste runde!

 

Ja,hun lyssnet lite bättre,men hun var liksom ikke helt med,tok ikke kontroll på flocken,så vi kjempet oss til singling,og der tok tiden slut!!

 

Emma gikk bra,og lyssnet supert,men når hun kom på ett stället på fråndrivning,så misforstod hun meg,og föste fåren ned til dom andre!!

 

Jepp,ikke ofte det skjer med Emma!

 

Ja,ingen bra start på dagen!

 

Siste start med Emma,så skjerpte jeg til meg!

 

Og aldri har jeg kjört hund så modig:)))))

 

Jeg lot Emma gjöre jobben,og kjörte på,et under gjorde,at jeg traff alle grinder i den farta!Haha!

 

Tyvärr,så var jeg slarvig på singling,og slapp fårene en gang utenfor ringen,grrrr,dårlig av meg (igjen)

 

Dommeren ,sa,der rök segeren!!

 

Men 82 poeng ,og en 2 plass av ca 30 hunder!Bare slått av en på 83!!

Grattis til Katja,som vann med sin Loke!!

Grattis også til Marianne,som vann formiddagens runde:)

 

JEG BARE ELSKER Å KJÖRE EMMA!

 

Kjenner meg så priviligert,som får  kjöre en slik hund!

 

Tenk,og bare komme ut,etter å ha födt 11 valper for 14 uker siden!

 

Hun var ikke trött engang!

 

Hun imponerer meg stort,og jeg blir varm i hjertet  bare jeg ser henne!

 

En konstig grei er:

 

Emma har jo alltid värt redd her nede,da de skjuter en masse rett ved!

 

Nå har hun blitt kurert!!

 

Ikke en eneste reaksjon på skott!

 

Aldri hört om en hund,som har varit såå redd för skott,men som nu inte har någon reaksjoner???

 

Ja,nå skal jeg slappe av,og lade opp til morgendagens

 

sorterings-kurs med Bobby Daziel!!

 

Jeg skal lyssna noga til denne fantastiske

 

mannen,som nok er den  beste handler i verden!

 

GOD NATT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ulrica

Ulrica

27 mars 2010 21:37

GRATTIS Heidi, är väl härligt när man har en sån känsla och en poäng, ja det är en retlig poäng men det r ju oxå bara en enda futtig poäng!!!!! Stor grattiskram till er!!!
Ulrica

http://www.lyckeboet.dinstudio.se

 
Liz

Liz

27 mars 2010 22:58

Grattis Heidi, det var en god start på året!!
Stor gratulasjonsklem på vei :-))

http://www.itzyogkira.com

 
Ingen bild

Ann-Kristin o Chip

28 mars 2010 00:18

Stort GRATTIS Såg så jättebra ut.

 
Anna m Fonz & Arvid

Anna m Fonz & Arvid

28 mars 2010 08:24

GRATTIS!!! Grymt bra av er!

http://www.3vallare.se

 
Ingen bild

Pia med Jezz

28 mars 2010 10:14

Grattis till en finfin start på året. Om det börjar såhär, hur ska det då sluta?? Heja er!!!

 
Grete og co

Grete og co

28 mars 2010 10:26

Kjempebra, Heidi og Emma!

http://www.workingspirit.se

 
Ingen bild

Marie Thorsander

28 mars 2010 10:42

EMMMMMMMMA!
Duktiga mamma/ Sture

 
MonikaTrollQliff

MonikaTrollQliff

28 mars 2010 11:50

WOW! Vilken säsongsstart för dig och Emma....
Den lilla "Bruna Kakan" behöver nog rensa sina stora "lurar"...

Fortsätt så här resten av säsongen...

Grattis!

http://www.jubel-troll.blogspot.com

 
Elisabeth

Elisabeth

28 mars 2010 12:12

Grattis grattis Heidi ;o)

Klempåklem!!

http://www.freewebs.com/getweiler

 
Ingen bild

SUSY

28 mars 2010 12:33

G R A T T I S!!!!

Härlig comeback!!

KRAM SUSY

 
Monica Extra og Malte

Monica Extra og Malte

28 mars 2010 15:44

GRATULERER:) så supert, flinke Emma:) God Påse

http://www.elitehund.com

 
Catherine

Catherine

28 mars 2010 22:04

Grattis til dere begge to!!! Siena er veldig stolt av mamma'n sin =)

http://www.tulliogsiena.blogspot.com

 
Rosita

Rosita

29 mars 2010 09:15

GRATULERER såååå mye:) God påske:)

http://www.123hjemmeside.no/happykaisaogmarvin

 
Mikaela

Mikaela

29 mars 2010 11:33

Grattis, det var bra gjort.
RADIX hälsar att han är stolt över sin mor ;)

http://mickisbc.wordpress.com

 
Ingen bild

Lise & Lykke

29 mars 2010 13:08

Gratulerer kjempe masse :). Riktig god påske til dere alle :)

 
Ingen bild

Carin T

30 mars 2010 12:44

GRATTIS till fin placering. Glad Påsk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Billkvam - 21 september 2018 13:15

Jag undrar på om jag skall börja blogga igen?   Jag har ju alltid mycket på hjärtat, så det gjälder ju bara få det ner på papper . Jag är inte  alltid lika duktig på att utrycka mig skriftligt. Det blir liksom lite barnsligt,och inte så proffsi...

Av Heidi Billkvam - 5 juli 2016 22:25

Då har jag landat hemma efter mitt första uppdrag som landslagsledare!   Och shit va det var kul!!   Moskva var ju en riktig elddop,så efter detta blir allt lätt,som en plätt       Kulturen är lite annorlunda där!   Första svårighet v...

Av Heidi Billkvam - 4 mars 2016 10:50

Spännande tider finns framför mig!! Nya utmaningar är alltid roligt!         Jag har tackat JA till att vara Sveriges landslagsledare i lydnad      Först blev jag lite chockat att man hadde tänkt på mig, men tyckte det var mycket ärofyl...

Av Heidi Billkvam - 2 december 2015 19:11

Frisk OCH duktig vallhund?  En utopi eller virkelighet?    Jag sitter här och har nettopp mottagit mail från Optigen, att alla gentestar har ankommit företaget , och att det tar 2 veckor till svaret blir klart     Ja,  jag klarar inte och släppa...

Av Heidi Billkvam - 7 oktober 2014 19:06

Min sommar, vägen till Boden, och en skimrande guldmedalj !       Är äntligen hemma några dar,och ville plötsligt skriva av mig lite,om min  sommar!   Det hela började med massor med jobb! Så mycket att jag till slut trillade omkull på ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards