KRONVALLAR-BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Superfin trening:)

Av Heidi Billkvam - 10 september 2009 19:44

         FANTASTISK FIN TRENING HOS CAMILLA IDAGSkrattande

 

Bildene er tatt av Camilla,og skal legge ut fler i albumet:)

 

Ja,jeg har trent i heeeeele dag,med Min ,Emma og Cookie!

 

Utrolig fin trening med alle ingredienser,som jeg behövde trene på!

 

Ganske avslörende,når jeg skickar mine hundar,at dom går for snabbt inn og tar altfor snabba flankar i upptak!

 

Så dette trena jeg til(nesten krampa tog med og sikkert hundene ogSkrikandes)

 

Stakkars,Camilla,som tålmodig stilte ut får,igjen,og igjen og igjen!!

 

Når jeg först har tenkt å få til noe,så gir jeg IKKE opp för jeg har fått det til!

 

OG DET FIKK JEG:)

 

Emma,var ganske grei å nå inn till,men Cookie var sta som en griiiiis:)

 

Jammen meg måtte jeg springe,gjennom siv og vann ett par ganger,

 

för hun forsto,at jeg bestemmer!

 

En herlig kjänsla,når jeg endelig bröt igjennom!Aldri har Cookie gått sååå bra:)

 

Så tok jeg et pass med delning,og innser vel,at jeg har mistet litt grepet om denRynkar på näsan

 

Og for ikke å snakke om renna!!! Jeg strevde i evigheter,og forsökte ulike teknikker,for å trene meg selv på den!Ble ikke särlig klokere,uten at jeg kanskje  ser,at jeg må trene mer på det!

 

Men,dette var virkelig,hva jeg kaller trening!!!

 

Så TAKK, CAMILLA,SOM STILTE OPP Å HJALP MEG HELE DAGEN,OG GAV MEG PRECIS LITT SELVTILLIT!

 

Jeg har herved utpekt deg,som min coachOskyldig

 

Vet ikke hva det er,men du gir meg akkurat slik stöd,som en god coach skal gi!!

 

Ja,jeg smilte helt hjem til Kronbacken,og tenker,at får jeg 3 sånne treninger til,så er vi klare til unghundscupen:))))))

 

 

 

 

 

 

 
 
Emelie & Arn

Emelie & Arn

10 september 2009 21:11

Vilken härlig dag ni haft!

http://www.bordercolliedog.se

 
Cam

Cam

10 september 2009 21:55

Vad skönt att höra att du är nöjd!!
Hundarna gick otroligt bra, Emma är ju en liten stjärna och Cockie gick otroligt "öppet" när polletten hamnade den där lilla extra biten in..:-)
Men du...Min...hennes hämt, jag bara ryser, lilla söta Min!!
Nu väntar jag på nästa träningstillfälle, detta är bara så kul alltså!!
God afton!!
Cam o co

http://www.eyemarkers.se

 
Liz

Liz

10 september 2009 22:09

Hei på deg! Var inne og tittet på bildene fra turen på jordet. Kjempefine bilder! Så gøy at treningen går superbra om dagen! Lykke til videre, skal se det blir mesterskap i gjeting før du vet ordet av det!

http://www.itzyogkira.com

 
Ingen bild

Anette W& C

11 september 2009 08:37

Det låter bara så skönt att få träna en hel dag! Och verkligen få göra det man behöver träna på! Gott att höra att det fungerade bra också. Vi håller tummarna för er i unghundscupen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Billkvam - 21 september 2018 13:15

Jag undrar på om jag skall börja blogga igen?   Jag har ju alltid mycket på hjärtat, så det gjälder ju bara få det ner på papper . Jag är inte  alltid lika duktig på att utrycka mig skriftligt. Det blir liksom lite barnsligt,och inte så proffsi...

Av Heidi Billkvam - 5 juli 2016 22:25

Då har jag landat hemma efter mitt första uppdrag som landslagsledare!   Och shit va det var kul!!   Moskva var ju en riktig elddop,så efter detta blir allt lätt,som en plätt       Kulturen är lite annorlunda där!   Första svårighet v...

Av Heidi Billkvam - 4 mars 2016 10:50

Spännande tider finns framför mig!! Nya utmaningar är alltid roligt!         Jag har tackat JA till att vara Sveriges landslagsledare i lydnad      Först blev jag lite chockat att man hadde tänkt på mig, men tyckte det var mycket ärofyl...

Av Heidi Billkvam - 2 december 2015 19:11

Frisk OCH duktig vallhund?  En utopi eller virkelighet?    Jag sitter här och har nettopp mottagit mail från Optigen, att alla gentestar har ankommit företaget , och att det tar 2 veckor till svaret blir klart     Ja,  jag klarar inte och släppa...

Av Heidi Billkvam - 7 oktober 2014 19:06

Min sommar, vägen till Boden, och en skimrande guldmedalj !       Är äntligen hemma några dar,och ville plötsligt skriva av mig lite,om min  sommar!   Det hela började med massor med jobb! Så mycket att jag till slut trillade omkull på ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards