KRONVALLAR-BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Flott trening og min nyoppdaterte GPS

Av Heidi Billkvam - 8 oktober 2009 16:45

  Idag tok jeg min nyoppdaterte GPS,og satte nesen mot trening hos Camilla!

 

Har lagt inn nye kartor,og med alle fartkameraer:)

 

Gledet meg,som en unge,til å möte förste kamera!

 

Og helt rett,den varslet 400 meter före:))))

 

Så deilig:)

 

Men må fortelle en morsom historie om ,at også vi mennesker kan

 

"shapes",hur lett,som helst!

 

Forrige måned,så tok jeg bare noen gratisoppdateringer på med GPS,og med 

 

det resultat,at den började varsle alle kyrkor i Sverige!

 

Og det med et riktig BOOOOING,som en kirkeklokke!

 

Og etter bare en vecka,selv när jeg INTE hadde på GPSen,så sa jeg högt til meg

 

 selv, BOOOOOiNG,hver gang jeg passerte en kirke!

 

Og selv nå,som jeg vet,at den ikke lenger varslet det,så kommer jeg nå i

 

 laaaang tid,til å tenke denne ljuden,HVER gang jeg passerer en kirke:)Haha!

 

Så jeg er herved shapet godt,når det gjelder kirker:)

 

OG da kan jeg forstå ,hur lett vi kan trene våre hunder:)

 

 

 

Ja,og så litt om treningen:)

 

Cookie gikk faktisk bra,helt fram til follan,der hun hadde "lite" problem

med å höre(trots de stoooore örene)

 

 

Emma var superb:)

 

Må analysere litt,hva som skjer på utgånger,hun har fått lite tendens i det

siste,til å  stanne for tidlig:(

 

Men tror nok vi snart har löst det:)

 

Ellers så går hun ,som en kanonkule:)

 

Deler,singler,sorterer,som om hun aldri har gjort noe annet!

og vid folla,wow! LOVE,LOVE,LOVE!

 

Men aller mest,så elsker jeg det fantastiske samspelet,som Emma og jeg har

utviklet!!

 

Som Camilla,så fint sa det idag:Det ser ut,som Emma leser dina tankar!

 

Og slik kjennes det!

 

Hallelujah,og jeg skryter!!!Haha,I dont care,I´m just honest:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Meril

Meril

8 oktober 2009 18:07

Härligt att komma in här på bloggen och få ta del av din positivitet =0) Älskar folk ännu mer nu, som har en positiv livssyn efter 3 dagars gnäll på en viss plats. Herregud Heidi - skryt på, för ni är skitbra!
Kram Meril

http://www.merilshundar.sida.nu

 
Lena, Gubben & Spot

Lena, Gubben & Spot

8 oktober 2009 22:51

Härligt med skryt,inte alla som törs det....varför är det så...säkert beror det mycket på den Svenska avundsjukan,eller ??
Vore bättre om flera kunde öppna sig & bjuda på sig själv,som t.ex skryt.
Så fortsätt Heidi att skryta på...........
Själv skryter jag om min fantastiska Gubbe & lilla Spot,dom är bara BÄST.

http://www.vallgubben.se

 
Grete og co

Grete og co

9 oktober 2009 09:32

Det er lov å skryte av hunden sin! Også er det veldig koselig å lese at dere jobber så fint sammen :)

God helg!

http://www.workingspirit.se

 
Mikaela

Mikaela

9 oktober 2009 10:44

Skryt på du, är man nöjd ska man väl visa det, själv är jag en pessimist uti fingerspetsarna men kan skryta jag med OM jag verkligen är nöjd vill säga ;)

http://hem.fyristorg.com/mikaela

 
Gunilla & Kiwi

Gunilla & Kiwi

9 oktober 2009 11:03

Helt riktigt Heidi..fortsätt och skryt. Varför får vi inte tycka om oss själva här i Sverig när vi gjort nåt vi är nöjda med. Hänger det kvar från den gamla Jantelagen kanske. "Du ska inte tro att du är nåt" eller ???. Tycker vi skiter i det nu och sträcker på oss när vi gjort nåt bra.

http://web.telia.com/~u65206646

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Billkvam - 21 september 2018 13:15

Jag undrar på om jag skall börja blogga igen?   Jag har ju alltid mycket på hjärtat, så det gjälder ju bara få det ner på papper . Jag är inte  alltid lika duktig på att utrycka mig skriftligt. Det blir liksom lite barnsligt,och inte så proffsi...

Av Heidi Billkvam - 5 juli 2016 22:25

Då har jag landat hemma efter mitt första uppdrag som landslagsledare!   Och shit va det var kul!!   Moskva var ju en riktig elddop,så efter detta blir allt lätt,som en plätt       Kulturen är lite annorlunda där!   Första svårighet v...

Av Heidi Billkvam - 4 mars 2016 10:50

Spännande tider finns framför mig!! Nya utmaningar är alltid roligt!         Jag har tackat JA till att vara Sveriges landslagsledare i lydnad      Först blev jag lite chockat att man hadde tänkt på mig, men tyckte det var mycket ärofyl...

Av Heidi Billkvam - 2 december 2015 19:11

Frisk OCH duktig vallhund?  En utopi eller virkelighet?    Jag sitter här och har nettopp mottagit mail från Optigen, att alla gentestar har ankommit företaget , och att det tar 2 veckor till svaret blir klart     Ja,  jag klarar inte och släppa...

Av Heidi Billkvam - 7 oktober 2014 19:06

Min sommar, vägen till Boden, och en skimrande guldmedalj !       Är äntligen hemma några dar,och ville plötsligt skriva av mig lite,om min  sommar!   Det hela började med massor med jobb! Så mycket att jag till slut trillade omkull på ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards