KRONVALLAR-BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2009

Kan virkelig polisen gjöre så?

Av Heidi Billkvam - 6 oktober 2009 20:49

 Idag har jeg värt å hentet hjem Kronvallaren Jaffa,som har värt på besök hos

 

Mosses Sam:)

 

Så nå håper vi på små kronvallar-bebiser igjen:)

 

 

 

Men på vei hjem,så hörte jeg på et radioprogram,om en 24 årig pojk,som hadde

 

dött under polisens gripande!

 

 

Ja,ved förste tanke,så tenkte jeg vel,som de fleste,at man får holde seg unna

 

kriminalitet,så kommer man ikke i sådane situasjoner!

 

Men ettersom jeg fikk höre historien,så ble jeg faktisk veldig engasjert!

 

Denne gutten,hadde värt på fest,var frustert over sin flickvän,og hadde sparket

 

på en bil!

 

Polisen så dette ,og slapp umiddelbart ut sin polishund!Da blev pojken rädd, og klatret opp

 

på biltaket!

 

Han var ikke nykter,og ble lite besvärlig,så polisen,etterhvert 4 stk,satte seg

 

 på han,og der satt de i 30 minutter!

 

Selv når han ikke lenger gjorde motstand,så satt de der!

 

Og i polisens innstrukser,så skal de ikke gjöre så!

 

Har forståelse for polisens svåre jobb!

 

 

Men hur kan det väre nödvendig,en mann mot 4,og sitte på han i hele 30

 

minutter???

 

 

Ja,denne gutten dog,av polisens beteende!

 

Og ingen får engang en reprimande!

 

 

Ja,jeg bruker ikke engasjere meg i sånt,men maken till overvold!

 

 

Når jeg nå sitter her å skriver dette,så kommer plutselig en sommerfugl(fjäril)

 

 gjennom rommet!

 

Den slo seg ned vid mitt ljus,her jeg sitter!

 

  

 

 

Ja,med bildet av denne fjärillen,så lyser jeg fred over denne pojken,

 

og hans familj,som berörde med i dag!

 

Johan Liljequist!

 

 

 

 
 
Monika och Troll

Monika och Troll

6 oktober 2009 21:31

Nu håller vi tummarna för att Jaffa´s besök hos Sam ger utdelning.

http://www.larahund.dinstudio.se

 
Cam

Cam

7 oktober 2009 00:01

Otroligt fint skrivet. Fjärilen är ett bevis på att grabbens energier finns kvar...vill jag gärna tro!
Sänder en tanke till denna stackars pojke och hans öde.

Nu håller vi tummarna för Jaffa-bebbar oxå.

http://eyemarkersbloggen.bloggplatsen.se

 
Emelie & Arn

Emelie & Arn

7 oktober 2009 08:19

Låter märkligt att de var tvungna att sitta på honom i 30 minuter....... otäckt!
Vi håller förståss tunmarna för massa fina Jaffa valpar framöver.

http://www.bordercolliedog.se

 
Grete og co

Grete og co

7 oktober 2009 09:19

Spennende med Jaffa valper - hun er jammen en fin hund!
Vi ses om en uke :)

http://www.workingspirit.se

 
Andreas

Andreas

7 oktober 2009 13:21

Så spennende med valpeplaner :) *puuhhhh* endelig noen langhårs igjen ;)

http://www.arwland.com

 
Anna

Anna

9 oktober 2009 15:39

Skoj - jag har också använt mig av Sam till min tik Flaxa. Hon är dräktig på dygn 32. :)

http://www.pudelbus.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Billkvam - 21 september 2018 13:15

Jag undrar på om jag skall börja blogga igen?   Jag har ju alltid mycket på hjärtat, så det gjälder ju bara få det ner på papper . Jag är inte  alltid lika duktig på att utrycka mig skriftligt. Det blir liksom lite barnsligt,och inte så proffsi...

Av Heidi Billkvam - 5 juli 2016 22:25

Då har jag landat hemma efter mitt första uppdrag som landslagsledare!   Och shit va det var kul!!   Moskva var ju en riktig elddop,så efter detta blir allt lätt,som en plätt       Kulturen är lite annorlunda där!   Första svårighet v...

Av Heidi Billkvam - 4 mars 2016 10:50

Spännande tider finns framför mig!! Nya utmaningar är alltid roligt!         Jag har tackat JA till att vara Sveriges landslagsledare i lydnad      Först blev jag lite chockat att man hadde tänkt på mig, men tyckte det var mycket ärofyl...

Av Heidi Billkvam - 2 december 2015 19:11

Frisk OCH duktig vallhund?  En utopi eller virkelighet?    Jag sitter här och har nettopp mottagit mail från Optigen, att alla gentestar har ankommit företaget , och att det tar 2 veckor till svaret blir klart     Ja,  jag klarar inte och släppa...

Av Heidi Billkvam - 7 oktober 2014 19:06

Min sommar, vägen till Boden, och en skimrande guldmedalj !       Är äntligen hemma några dar,och ville plötsligt skriva av mig lite,om min  sommar!   Det hela började med massor med jobb! Så mycket att jag till slut trillade omkull på ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards